måndag 5 december 2011

Arg och ledsen tjej

Tröstäter fem torra lussebullar, det blir bara fel. Jag har prestationsångest, allt måste vara åtminstone OK om det handlar om kunskap. Nu får jag bara IG efter IG i Svenska, mitt favoritämne, och jag förstår inte vad det är som är fel. Det enda jag gör är att plugga, jag pluggar efter skolan, på sovmorgnar och på helger, jag vill inte vara sämst och jag är en ordnazist. Jag är livrädd för att vara ett pucko. Ändå blir det bara fel.

Vill inte vara med längre, jag är arg på allt och jag vill ha mer att stoppa i munnen (mat, inte könsdelar). Jag känner för att blockera dörren in till mitt rum och leva som en eremit.
Det är sånt här som kan tynga mig i två månader i sträck och göra så att jag lätt blir elak mot andra. Jag är arg och ledsen på mig själv, det är ingen annans fel.

Jag kommer aldrig skriva en bok för att jag inte är tillräckligt bra, får ta och förbereda mig för mitt luffarliv. Det kommande projektet kommer väl säkert också gå åt pipen p.g.a mig.

Nu har jag skrivit av mig och ska fortsätta med det jag egentligen borde göra.
Ni gissade rätt: Plugga.

Inte Wayhoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar