söndag 30 oktober 2011

Tid för en falsk bitterhet

Simmar runt bland så djupa tankar att jag håller på att drunkna (inget dykcert kan rädda mig nu), men bitter är jag inte. Funderar litet över mitt nya singelskap och är irriterad på att mitt genialiska inlägg som jag skrev i morse inte vill laddas upp på bloggen. Som sagt är jag inte BITTER men det känns annorlunda... Litet tomt. Jag antar att det är så det blir.

Det känns som att min kreativitet har hamnat i ett dödläge. Jag är ofokuserad och väntar på att jag kan hämta mina "läsglasögon" hos optikern, tygerna och målarfärgen ligger bara och samlar damm. I böckerna är det jordbävning och kameran ligger i fönstret och ser ledsen och anklagande ut. Allt känns rätt dött men idag skyller jag på att det är för att det är söndag. Jävla söndag (och jäkla vanessa som går ut på dejt och sen blir för sjuk för att träffa mig!?).

Imorgon är det alltså måndag, det är det jag väntar på. På måndagar börjar man alltid om, det blir ju som en ny start (varje vecka). Sådant är ju guld värt, att alltid ha en ny chans att göra om, göra rätt, göra nytt och göra bra! Helgen är till för att sura och ladda batterierna, på måndagen ger man sig själv nya löften om bättring, på onsdagen börjar allt fuck:a ur och på fredagen är man trött på allt igen. Och där har ni livets cirkel.

Idag är det alltså söndag och på onsdag vill jag ha Wayhoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar