måndag 31 oktober 2011

Fotoprojekt


Jag har alltid tyckt att det är viktigt att starta sina projekt, att man är sysselsatt. Det känns som att jag dör om min kreativitet dör - det krävs inte att jag måste få ur mig mycket, men i alla fall något. Det spelar ingen roll om det handlar om att springa en mil, göra en klädeskollektion eller läsa en svår bok. Man måste ha NÅGOT. Nu vill jag starta upp ett fotoprojekt, eller nu och nu. Jag vill börja köpa in materiel och forma knäppa kläder som blir kul på bild. Allt handlar om bilden i slutändan, man kan leka så mycket med kontraster, känslor och ljus. Perfekt att ha i sin "portfölj", antingen att använda i yrkeslivet eller som ett roligt minne. Om jag börjar fundera nu kanske det kan börja fotas fram mot sommaren (då jag är arbetslös/sysslolös) då det börjar bli lite färg och flärd i staden igen. Jag vill ha massa liv och död i mina bilder. Saker som får mig att vilja härmas/göra nytt/sno:








Bilder: goooooooogle on the internet
Vanessa kolla hit och haka på! Du och jag kommer höjas till höjderna!

Wayhoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar