söndag 6 november 2011

Korgil


Nu är det någon äldre man som pratar om bloggfenomenet på P1, han säger att bloggandet är något tonårskvardröjande babblande där man delar med sig om ALLT. Jag har tappat hans namn men han verkar väldigt bitter. I många fall kan jag hålla med, fast om jag t.ex. tänker Peter Englund (historiker, författare, BLOGGARE) som en tjejig kille som bloggar om "livets stora mysterium", dvs. vilken färg på ögonskuggan man ska ha, så ler jag. Jag tänker på feminist-, pyssel- och livsstilsbloggar som jag kollat in, där jag inte hittar någon sorts fåfäng tonårsnonsens. Bilden av den typiska bloggmänniskan som "omogen tonåring som inte kan vara tyst" stämmer alltså inte alltid (även fast bloggar som "Kissies" må vara populärast. Tyvärr).

Jag spenderade litet av mitt sista höstlov på landet, där ingen kan hitta mig. Det är skönt att få vara litet ifred och ladda batterierna - nu är det dags att lägga ner allt krut i skolan och köpa en anteckningsbok att SKRIVA i.
Wayhoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar