onsdag 2 november 2011

Hej Kidz!



Just nu är jag snygg, ensam och fånig. Jag försöker nöta in litet mönsterkonstruktion nu på morgonen innan jag behöver sitta på toa i hundra år (min morgonrutin). Funderar på om jag ska göra inbrott i mitt eget källarutrymme, kanske hittar jag lite gamla och roliga kläder. Senare idag ska Vanessa (efter hennes intervju på tidning) och jag till Alby, ett OFF litet ställe och leta oss fram till en secondhand. Mest handlar det inte om att vi vill vara miljösmarta (ska du vara det bör du egentligen inte handla NÅGOT) utan bara för att vi vill ha "egna" saker och mer för pengarna. Tyvärr kan jag inte påstå att någon av oss passar in i mallen för att vara en s.k. miljömupp.

För övrigt då? Min ljusblå ögonskugga faller som snöflingor på mina kinder, mitt hår är skitigt och det slutar inte rinna gul-/gråaktigt var från mitt öra. Allt är tiptop denna lill-lördag.

EDIT:


Inte blev det någon Alby-runda minsann, allt drog ut på tiden och vi tappade bort oss (men jag köpte en Sylvia Plath-bok på Emmaus!) så det slutade med att vi drack kaffe och åt mackor hemma hos mig. Det finns inga kläder i källaren att hämta så jag kan glömma nostalgichocken och lägga ner min tid på att göra egna kläder istället. För er som kanske undrar: JA det var ett tag sedan jag målade eller gjorde ett färdigt kollage och det kommer nog dröja ett tag till. Jag sysslar mest med att sticka nålar i fingrarna och svära, läsa tills det blir jordbävning i mitt huvud, skriva pinsamma saker och leka fotograf-estet. Allt går ju i perioder.

Snart ska vi börja fota allas projektarbeten!



Wayhoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar