söndag 13 november 2011

Fotografering

Hej mina små kattungar!
Nu ligger jag i min gröna sackosäck med litet feber och illamående, jag vaknade upp på morgonen med en smak i munnen som om jag slickat någon mellan tårna hela natten. Tidigare vaknade jag upp vettskrämd mitt i natten och vinglade upp ur sängen, det var länge sedan jag var så rädd. Feber, följden av att stå i magtröja utomhus i nio timmar och fotograferats när jag redan var sjuk.



Igår fotograferade vi Vanessas projektarbete, ett flippat och rått tema, och idag har vi fotat Petras (hon har dock en klänning kvar att fota) eleganta plagg. Ylva står på tur att ta av sig jackan och posera i nollgradigt väder. Vi fick sällskap av en katt, som jag döpte till Kajsa-Bert, som hoppade ner i kameraväskan och åt upp Vanessas sminkborstar. Inte nog med det! Några på bussen frågade om vi kom från Konstfack och några andra ville bli fotograferade med oss - den tråkiga, grå och asociale svensken lades åt sidan för en stund. Jag älskar verkligen projekt (och att bli sminkad av Vanessa och visa mig halvt naken för henne), jag knåpar gärna ihop något nytt och går ut med kameran igen. Antagligen vill ni se resultatet också:
Lava 6 December, kl. 18.00

Nu ska jag äta mammas hemmagjorda glass, plugga på religionspresentationen som jag antagligen inte kommer känna mig pigg nog att göra imorgon, städa bort allt skräp från sängen och eventuellt kräkas litet grand.

Jag känner mig inte Wayhoo, jag känner mig bara Wackoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar